Wskazówki dotyczące snu z rwą kulszową

Wskazówki dotyczące snu z rwą kulszową

Najważniejszym czynnikiem może być twardość materaca. Pomiędzy starannym wyborem pozycji do spania a zapewnieniem odpowiedniego poziomu wsparcia materaca w celu wyrównania kręgosłupa i odciążenia, możesz pomóc w radzeniu sobie z bólem kulszowym i uzyskać spokojny sen.

Jeśli chodzi o zarządzanie bólem rwy kulszowej, pamiętaj, że nie ma jednej sztuczki ani sposobu na sen. Być może będziesz musiał eksperymentować i ciągle mieszać swoją pozycję do spania w celu opanowania bólu.

Weź ciepłą kąpiel przed snem

Może to zabrzmieć zbyt prosto, aby było skuteczne, ale wiele osób cierpiących na ból nerwu kulszowego – wraz z innymi bólami i bólami – uważa je za niezwykle terapeutyczne i pomocne. Ciepła kąpiel może pomóc rozluźnić mięśnie wokół korzeni nerwu kulszowego, uwalniając jednocześnie endorfiny, które wspomagają leczenie bólu.
Woda w wannie powinna być ciepła, ale niezbyt gorąca. Nie chcesz podnosić temperatury ciała, co może jeszcze bardziej utrudnia zasnąć. Woda o ciepłej, wygodnej i pocieszającej temperaturze może pomóc ci usnąć. Po prostu staraj się przestrzegać tej samej rutyny każdej nocy przed snem.
Ogólnie rzecz biorąc, terapia cieplna jest dobrą drogą do przewlekłego leczenia bólu. Jeśli nie lubisz kąpieli, możesz zastosować ciepło na inne sposoby, takie jak butelki z gorącą wodą lub podkładki grzewcze. Możesz nawet wypróbować jednorazowe samoprzylepne owinięcie pleców, które zapewnia stały poziom ciepła.

Wykonuj lekkie rozciąganie

Wiele osób, które zmagają się z rwą kulszową, odniosło sukces, włączając ćwiczenia rozciągające się do rutyny przed snem. Czasami rwa kulszowa jest zaostrzona przez napięte mięśnie otaczające nerw kulszowy – w takim przypadku rozciąganie może pomóc rozluźnić mięśnie i zminimalizować podrażnienie i ból.

Usiądź na podłodze lub macie do ćwiczeń i spróbuj delikatnie wsuwając kolana do klatki piersiowej, wykonując przechylenie miednicy i przynosząc każde kolano do przeciwległego ramienia. Pamiętaj, aby rozciągać się delikatnie – nie przeciążaj ani nie obciążaj mięśni, co może pogorszyć sytuację. Aby uzyskać najlepsze wyniki, wykonaj te odcinki przed pójściem spać i przed pierwszym wstaniem rano.

Użyj poduszki na szyję

Wysokiej jakości poduszka na szyję może być twoim najlepszym przyjacielem, jeśli cierpisz na ból kulszowy. Jeśli zainwestujesz w dobrą poduszkę na szyję, która utrzyma kręgosłup w poziomie przez całą noc, pomoże to również złagodzić ból dolnej części pleców. Większość z nas uwielbia nasze super puszyste poduszki, ale – podobnie jak zbyt miękki materac piankowy – tak naprawdę nie zapewniają nam one dużego wsparcia i mogą zniszczyć wyrównanie kręgosłupa. Utrzymując kręgosłup szyjny w jednej linii, możesz również zmniejszyć ból dolnej części pleców.

Śpij na materacu podtrzymującym strefy

Niektórzy cierpiący na rwę kulszową przysięgają, że śpią na podłodze, ale uważamy, że to brzmi trochę ekstremalnie. W końcu podłoga nie jest najczystszym miejscem. Co więcej, bezlitosna twardość twardej podłogi może być zbyt duża dla większości osób śpiących. Możesz jednak spać na twardszym materacu, który zapewnia odpowiednie wsparcie i odciążenie pleców. Rodzaje materacy wykorzystujących miękką piankę – nawet materac piankowy z pamięcią – mogą pozwolić ci zbyt głęboko zapaść się w łóżko i mieć złą postawę podczas snu, co ostatecznie może prowadzić do bólu. Wybierz wysokiej jakości materac z kieszeniami i warstwą wspierającą komfort.

Unikaj swojej bolesnej strony

Dla wielu osób z rwą kulszową jedna strona może być bardziej bolesna niż druga. Czasami, kiedy podrzucamy i obracamy się w nocy, stajemy po naszej bardziej bolesnej stronie. W miarę możliwości należy tego unikać. Niektórzy cierpiący na rwę kulszową wkładają nawet piłkę tenisową do kieszeni spodni od piżamy, aby zapobiec potoczeniu się na bolesną stronę. Masywna kula pozwoli Ci przetoczyć się na drugą stronę. A jeśli twoje spodnie nie mają kieszeni, zawsze możesz spać w spodenkach treningowych lub spodniach, które je mają.

Podnieś kolana

Rwa kulszowa zwykle rozszerza się, gdy którykolwiek z korzeni kulszowych w dolnej części pleców jest w jakiś sposób ściśnięty lub podrażniony. Śpiąc z podniesionymi kolanami, możesz zminimalizować nacisk na tarcze lędźwiowe, co może zapewnić odciążenie i pomóc ci spać bardziej komfortowo. Leżąc na plecach, możesz po prostu wsunąć pod kolana poduszkę, aby uzyskać wsparcie. Jeśli jedna poduszka nie wystarczy, możesz dodawać kolejne, aż osiągniesz poziom, który będzie dla Ciebie najbardziej komfortowy.
Jeśli wolisz spać na boku, nadal możesz podnosić kolana w ten sam sposób – po prostu podpieraj poduszki pod górne kolano, aby biodra były wyprostowane podczas snu. Niektórzy śpiący wkładają pod kolana poduszkę do ciała, aby uzyskać odpowiedni poziom komfortu.

 

Wniosek

Materac piankowy z pamięcią to prezent, który wciąż daje! Od licznych korzyści zdrowotnych po bezproblemową konserwację, materac pamięciowy jest wart każdego grosza.

Możliwość zaoferowania dopasowanego komfortu i odciążenia jest powodem, dla którego materace piankowe z pamięcią pozostają tak popularne. Udowodniono, że spokojny sen po długim dniu ma ogromne znaczenie dla zachowania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej.

Materac termoelastyczny Jowisz 28cm

Nie wszystkie materace się równe

Badania naukowe wykazały, że materace ze strefowym systemem nośnym lepiej wyrównują kręgosłup niż materace niestrefowe.
Dlaczego to jest ważne? Bóle w dolnej części pleców mogą być wynikiem nacisku na kręgosłup z codziennego życia. Większość dni spędzamy w pozycji siedzącej lub stojącej w pozycji pionowej, co powoduje obciążenie krążków międzykręgowych. Strefowe wsparcie wokół bioder i ramion pozwala kręgosłupa odpoczywać, regenerować się i nawadniać pod koniec dnia.

Zobacz materac lateksowy 30cm

Zobacz materac visco memory 28cm

Właśnie dlatego materac, na którym śpisz, jest tak ważny dla zdrowia kręgosłupa.

Rodzaj materaca

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rodzajów i materiałów. Każdy styl ma swoje mocne i słabe strony, jeśli chodzi o osoby z nadwagą. W tej części omówimy główne typy materacy do łóżek (pianka pamięciowa, lateks) oraz sposób, w jaki mogą one wpływać na ciężkie podkłady.

Memory Foam, pianka pamięciowa, czyli Visco Memory

Według wielu pianka pamięciowa jest jednym z najlepszych rodzajów materaców do łóżek. Czemu?

Materace piankowe, zarówno na twardej, jak i miękkiej stronie, wykonują świetną robotę przy wyrównywaniu punktów nacisku. Jedną z największych dolegliwości, jakie mają osoby otyłe, jest to, że niektóre obszary ich ciała są ranne (tj. Ich plecy lub biodra). Pianka pamięciowa to fantastyczna praca polegająca na zapewnieniu wieczornego wsparcia dla komfortu ciała.

Pomimo licznych zalet, ten styl materaca może powodować, że ludzie czują się zbyt za gorąco z powodu braku oddychalności materiału. Nie martw się, na rynku dostępnych jest kilka świetnych opcji chłodzenia pianką.

Materac ortopedyczny Visco Memory Jowisz Premium 28cmmaterac piankowy 160x200

Nasze polecane materace visco memory

Lateks

Dla osób z nadwagą materace lateksowe są również solidną opcją. Lateks wydaje się być o wiele lepszy w utrzymaniu chłodu, w przeciwieństwie do większości tradycyjnych piankowych łóżkowych opcji. Powiedziawszy to, będziesz miał inne odczucia niż omówiliśmy powyżej.

materac ortopedyczny na ból kręgosłupaNasze polecane materace lateksowe

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

to odpowiedź jest w tym artykule

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

Zobacz polecane materace

Materac klasyczny kieszeniowo sprężynowy – link

Materac kokosowy kieszeniowo sprężynowy – link

Materac termoelastyczny – pianka z pamięcią kieszeniowo sprężynowy – link

Materac lateksowy kieszeniowo sprężynowy – link

 

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button