Jak medytacja i joga mogą pomóc ci zasnąć

Jak medytacja i joga mogą pomóc ci zasnąć

Szybkie tempo współczesnego życia sprawia, że ​​wielu z nas regularnie radzi sobie ze stresem i zmartwieniami – dwa ogromne czynniki przyczyniające się do wszelkiego rodzaju problemów zdrowotnych fizycznych i emocjonalnych, a także niezdolność do dobrego snu. Bezsenność może być trudna w leczeniu, a osoby cierpiące na nią często są skłonne spróbować wszystkiego. Ale nie musisz szukać daleko poza matą do jogi! Jeśli jesteś jednym z milionów ludzi na całym świecie, którzy mają trudności ze snem, ćwiczenie medytacji lub jogi na sen może być tym, czego potrzebujesz, aby dodać słodyczy z powrotem do snu.

Joga i medytacja pomagają w problemach ze snem poprzez regulację układu nerwowego w dół, angażując układ przywspółczulny zamiast układu współczulnego. Oznacza to, że układ nerwowy może odpocząć od stresu związanego z byciem w trybie „walki lub ucieczki” i przejść w tryb „odpoczynku i trawienia”, który jest niezbędny dla dobrej jakości snu.

Joga na sen i inne wskazówki na noc

Uczestnictwo w wieczornych zajęciach jogi to świetny sposób na uspokojenie układu nerwowego tuż przed snem, szczególnie jeśli wybierzesz mniej dynamiczny styl, taki jak łagodna lub regenerująca joga, joga nidra lub yin.

Alternatywnie, jeśli brakuje Ci czasu lub jesteś początkującym, który obawia się pójścia na lekcję, istnieje wiele prostych sposobów włączenia jogi, medytacji i uważnego oddychania do codziennej rutyny i poprawy higieny snu bezpośrednio z domu – nawet bezpośrednio z łóżka!

Wyłącz ekrany

Przestań używać urządzeń elektronicznych na około godzinę przed planowanym pójściem spać. Niebieskie światło emitowane przez urządzenia oparte na diodach LED, takie jak nasze telefony i komputery, zwiększa uwalnianie kortyzolu, który stymuluje i zmniejsza produkcję melatoniny, hormonu snu.

Medytuj

Nawet zaledwie pięć minut poświęconych na skupienie się na oddechu może pomóc Ci się zrelaksować po męczącym dniu. Pamiętaj, że twoje myśli są szalone. Po prostu pozwól im odejść, gdy się pojawią i nadal skupiaj się na oddechu.


Wypróbuj 4-7-8 technikę oddychania

Wdychaj dla liczby czterech, wstrzymaj oddech dla liczby siedmiu, a wydech dla liczby ośmiu. Przedłużenie wydechu w ten sposób pomaga złapać się przywspółczulnego układu nerwowego, a skupienie się na oddechu jest wielką rozrywką od zmartwień i przemyślenia późną nocą.

Ćwicz Yin Yoga

Yin joga, w której pozostajesz w każdej pozycji przez kilka oddechów lub nawet minut na raz, może naprawdę pomóc w regulacji układu nerwowego i wprowadzić cię w stan spokoju przed snem. Wypróbuj nogi w górę, motyl wsparty na ścianie i dziecięcą pozę, a następnie zakończ shavasana w łóżku!

Bądź konsekwentny

Postaraj się ustawić porę snu i budzić się o tej samej porze każdego dnia. Pomaga to regulować wewnętrzny zegar ciała, ułatwiając zasypianie i budzenie się z mniejszym oporem.

 

Wniosek

Materac piankowy z pamięcią to prezent, który wciąż daje! Od licznych korzyści zdrowotnych po bezproblemową konserwację, materac pamięciowy jest wart każdego grosza.

Możliwość zaoferowania dopasowanego komfortu i odciążenia jest powodem, dla którego materace piankowe z pamięcią pozostają tak popularne. Udowodniono, że spokojny sen po długim dniu ma ogromne znaczenie dla zachowania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej.

Materac termoelastyczny Jowisz 28cm

Nie wszystkie materace się równe

Badania naukowe wykazały, że materace ze strefowym systemem nośnym lepiej wyrównują kręgosłup niż materace niestrefowe.
Dlaczego to jest ważne? Bóle w dolnej części pleców mogą być wynikiem nacisku na kręgosłup z codziennego życia. Większość dni spędzamy w pozycji siedzącej lub stojącej w pozycji pionowej, co powoduje obciążenie krążków międzykręgowych. Strefowe wsparcie wokół bioder i ramion pozwala kręgosłupa odpoczywać, regenerować się i nawadniać pod koniec dnia.

Zobacz materac lateksowy 30cm

Zobacz materac visco memory 28cm

Właśnie dlatego materac, na którym śpisz, jest tak ważny dla zdrowia kręgosłupa.

Rodzaj materaca

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rodzajów i materiałów. Każdy styl ma swoje mocne i słabe strony, jeśli chodzi o osoby z nadwagą. W tej części omówimy główne typy materacy do łóżek (pianka pamięciowa, lateks) oraz sposób, w jaki mogą one wpływać na ciężkie podkłady.

Memory Foam, pianka pamięciowa, czyli Visco Memory

Według wielu pianka pamięciowa jest jednym z najlepszych rodzajów materaców do łóżek. Czemu?

Materace piankowe, zarówno na twardej, jak i miękkiej stronie, wykonują świetną robotę przy wyrównywaniu punktów nacisku. Jedną z największych dolegliwości, jakie mają osoby otyłe, jest to, że niektóre obszary ich ciała są ranne (tj. Ich plecy lub biodra). Pianka pamięciowa to fantastyczna praca polegająca na zapewnieniu wieczornego wsparcia dla komfortu ciała.

Pomimo licznych zalet, ten styl materaca może powodować, że ludzie czują się zbyt za gorąco z powodu braku oddychalności materiału. Nie martw się, na rynku dostępnych jest kilka świetnych opcji chłodzenia pianką.

Materac ortopedyczny Visco Memory Jowisz Premium 28cmmaterac piankowy 160x200

Nasze polecane materace visco memory

Lateks

Dla osób z nadwagą materace lateksowe są również solidną opcją. Lateks wydaje się być o wiele lepszy w utrzymaniu chłodu, w przeciwieństwie do większości tradycyjnych piankowych łóżkowych opcji. Powiedziawszy to, będziesz miał inne odczucia niż omówiliśmy powyżej.

materac ortopedyczny na ból kręgosłupaNasze polecane materace lateksowe

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Materace do łóżka

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

to odpowiedź jest w tym artykule

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

Zobacz polecane materace

Materac klasyczny kieszeniowo sprężynowy – link

Materac kokosowy kieszeniowo sprężynowy – link

Materac termoelastyczny – pianka z pamięcią kieszeniowo sprężynowy – link

Materac lateksowy kieszeniowo sprężynowy – link

 

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button