Czy Twoja dieta może wpływać na rwę kulszową?

Czy Twoja dieta może wpływać na rwę kulszową?

Jeśli doświadczyłeś objawów rwy kulszowej, będziesz zbyt świadomy tego, jak bolesne może być. Być może rozglądasz się za pomysłami, jak sobie z tym poradzić, mając nadzieję na uniknięcie przyszłych zaostrzeń. Ważną częścią często pomijanego leczenia jest dieta – to, co spożywasz, może mieć realny wpływ na twój stan, a kilka drobnych zmian może przynieść duże korzyści.

Rwa kulszowa jest sama w sobie objawem, a nie stanem. Jest to ból nerwu kulszowego, najczęściej spowodowany podrażnieniem korzenia (rdzeni) nerwu rdzeniowego w dolnej części pleców, często nazywanym obszarem lędźwiowym.

Nerw kulszowy jest największym i najdłuższym nerwem w ciele. Kilka nerwów łączy się tworząc nerw kulszowy w pośladku, który następnie biegnie w dół nogi do stopy.

Rwa kulszowa najczęściej powoduje ból w pośladkach i nogach, szczególnie podczas siedzenia, ale ból może wystąpić w dowolnym miejscu, od dolnej części pleców do stopy.

Wszyscy powinniśmy dążyć do zdrowej, zbilansowanej diety z dużą ilością świeżych owoców i warzyw. Ale co jest dobre w szczególności dla rwy kulszowej? Kiedy rwa kulszowa uderzy, wokół nerwu kulszowego wystąpi wyższy niż normalnie poziom zapalenia, więc warto odpowiednio dostosować dietę, aby zmniejszyć poziom w organizmie. Wiadomo, że tłuszcze nasycone nasilają stany zapalne, dlatego unikaj czerwonego mięsa, smażonego jedzenia, wysokotłuszczowych produktów mlecznych i jakiejkolwiek przetworzonej żywności.

Nie oznacza to, że wszystkie tłuszcze są złe – w rzeczywistości potrzebujesz zdrowych tłuszczów w swojej diecie. To dobra wiadomość, jeśli lubisz owoce morza, ponieważ pstrąg, łosoś i makrela są źródłami kwasów tłuszczowych omega-3, które pomogą ciału w procesie gojenia poprzez promowanie zdrowego stanu zapalnego. Jeśli ryby nie są dla ciebie, możesz je również zdobyć z orzechów włoskich i siemienia lnianego.

Witaminy z grupy B są ważne dla zdrowia nerwów, a jeśli ich dieta jest niewystarczająca, możesz mieć trudności z leczeniem uszkodzeń nerwów, więc jako osoba cierpiąca na rwę kulszową sensowne jest zwiększenie ilości w diecie. Witaminy z grupy B można uzyskać z szerokiej gamy produktów spożywczych, w tym z łososia, jajek i grzybów. Magnez jest niezbędny do kontrolowania skurczów mięśni i może poprawić objawy rwy kulszowej, które można uzyskać z ryb i produktów mlecznych. Dieta uboga w potas nie sprzyja objawom kulszowym, więc jedz ciemnozielone warzywa, takie jak szpinak, lub spróbuj moreli i bananów.

Suplementy witaminowe mogą pomóc, jeśli masz bardzo mało witamin lub minerałów wymienionych powyżej. Jednak wprowadzenie niektórych z tych niewielkich zmian w diecie przyniesie długotrwałe korzyści, nie tylko dla bólu kulszowego, ale we wszystkich aspektach życia.

Osoby w wieku powyżej 40 lat najprawdopodobniej cierpią na rwę kulszową, która może mieć ciężki przebieg, od irytujących do rozdzierających i osłabiających. Niestety, im jesteśmy starsi, tym bardziej prawdopodobne jest wystąpienie objawów bólu kulszowego. Z naszego doświadczenia wynika, że ​​osoby starsze są najbardziej narażone na objawy bólu kulszowego

Chociaż seniorzy są bardziej narażeni na ból kulszowy, osoby młodsze i w średnim wieku są bardziej dotknięte chorobą, co ma znaczący wpływ na ich życie zawodowe i społeczne. Rwa kulszowa może być wyniszczająca dla osób młodszych lub w średnim wieku, które pracują w miejscach, w których siedzenie jest nieuniknione, powiedzmy w biurze, a dzieje się tak szczególnie w przypadku prowadzenia pojazdu, a ty nie masz możliwości wstawania i chodzenia.

Około 50% kobiet w ciąży odczuwa ból dolnej części pleców związany z ciążą. Niektóre z nich to standardowy ból lędźwiowy, który może prowadzić do objawów bólu kulszowego.

Jak może to wpłynąć na twój styl życia?

Jeśli nie jest właściwie zarządzana rwa kulszowa może zacząć obniżać jakość życia i prowadzić do wahań nastroju, depresji i poczucia beznadziejności. Leki przeciwbólowe mogą pomóc poradzić sobie z bólem, ale same one nie mogą pomóc ci się wyleczyć i mogą spiralnie rosnąć w zależności od uzależnienia. Na szczęście istnieje wiele prostych i skutecznych sposobów zarządzania stanem i drogą do wyzdrowienia. To kwestia znalezienia odpowiedniego podejścia.

Materac MIZAR klasyczny

Materac KASTOR kokosowy

 

Materac AGENA lateksowy

 

Materac HAMAL Visco pianka z pamięcią

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Materace do łóżka

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

Łóżko 180x200cm do sypialni z materacem

Łóżko z materacem 160x200cm

Łóżko do sypialni z materacem 140x200cm

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button