Dlaczego moje plecy bolą rano?

Dlaczego moje plecy bolą rano?

Czy kiedykolwiek wstałeś rano i doświadczyłeś nieoczekiwanego bólu dolnej części pleców? Nie jesteś sam. Ból pleców jest powszechny. Często odczuwa się to także rano, zwłaszcza po przejściu z pozycji leżącej do stojącej.

Ten ból jest zwykle wynikiem sztywności spowodowanej długim czasem odpoczynku lub zmniejszonym przepływem krwi ze snu. Po przeprowadzce objawy zwykle ustępują.
Podczas gdy poranny ból pleców może być okresowy, niektóre osoby doświadczają go częściej niż inne. Ten uporczywy ból może być spowodowany wieloma problemami, w tym:

stres, zła postawa, podstawowe choroby

Przyczyny porannego bólu pleców

Pozycje do spania

Jeśli codziennie rano odczuwasz ból pleców, przyczyną może być twoja postawa podczas snu. Złe pozycje do spania mogą wywierać nacisk na kręgosłup, powodując jego naturalne wygięcie.
Może to również powodować obciążenie kręgosłupa i niewygodny nacisk na stawy. Jeśli często śpisz na brzuchu, możesz częściej doświadczać bólu pleców.
Rozważ zmianę pozycji do spania dla lepszego snu i zdrowia kręgosłupa. Lekarze zalecają spanie na boku lub na plecach z poduszką pod kolanami. Jeśli spanie na brzuchu jest dla Ciebie jedyną wygodną pozycją, umieść poduszkę pod miednicą lub podbrzuszem, aby zapewnić wsparcie. Pomaga to odciążyć plecy.

Zły materac

Jeśli słaba pozycja do spania nie jest przyczyną bólu pleców, równie dobrze może to być twój materac. Wymiana starych materacy na nowy może znacznie poprawić sen.
Wymiana materacy starszych niż dziewięć lat na nowsze może poprawić jakość snu, zmniejszyć dyskomfort pleców i zmniejszyć objawy stresu.
Przed wyborem następnego materaca nie bój się prosić o profesjonalne rekomendacje.


Ciąża

Ból pleców podczas ciąży jest niezwykle powszechny. Niektóre kobiety mogą odczuwać ten ból już w 8 tygodniu ciąży, ale najprawdopodobniej stanie się to problemem między piątym a siódmym miesiącem.
Ciąża może powodować obciążenie mięśni dolnej części pleców. Po długim spaniu ból w dolnej części pleców może być silniejszy rano, powodując przedłużoną sztywność i napięcie mięśni.
Aby zmniejszyć ból i dyskomfort, staraj się rozciągać i używać nóg do wstawania zamiast naciskać na plecy. Jeśli ból utrzymuje się, ciepły kompres może pomóc złagodzić dyskomfort.


Zwyrodnienie dysku


Choroba zwyrodnieniowa dysku zwykle występuje bez poważnego zdarzenia wyzwalającego. To naturalny efekt starzenia się i zużycia na ciele. Ten związany z wiekiem stan występuje, gdy dyski kręgosłupa między kręgami zaczynają się pogarszać.
Może to powodować silny ból i dyskomfort, które mogą być gorsze rano. W niektórych przypadkach zwyrodnienie dysku nie powoduje dyskomfortu. Ciśnienie wewnątrz dysku jest wyższe rano.
Leczenie obejmuje zastrzyki steroidowe w celu złagodzenia bólu lub leków przeciwbólowych. Twój lekarz lub fizjoterapeuta może również zalecić noszenie gorsetu lub aparatu ortodontycznego w celu wsparcia pleców.

Leczenie porannego bólu pleców

Jeśli budzisz się rano z bólem kręgosłupa, nie rozpaczaj – poniższe ćwiczenia i wskazówki pomogą Ci zacząć, a jednocześnie złagodzą dyskomfort w ciągu dnia.

Rozciągaj się w łóżku

Jednym ze sposobów walki z bólem jest nawyk rozciągania się tuż przed wstaniem z łóżka. Leżąc na plecach, wyciągnij ręce jak najwyżej nad głowę. W tym samym czasie wyciągnij stopy w przeciwnym kierunku.
Następnie przyłóż kolana do klatki piersiowej i przytrzymaj na odcinku dolnej części pleców. Przyjemnie jest kołysać się na boki.
Gdy usiądziesz, oprzyj stopy na ziemi, rozstawiając szerokość ramion. Ponownie podnieś ręce nad głowę, a następnie z boku na bok, aby uzyskać rozciągliwość na całej powierzchni.

Deski

Deska działa na prawie całe ciało, szczególnie na mięśnie rdzenia. Gdy mięśnie brzucha staną się silniejsze, zmniejszysz obciążenie pleców. Wykonanie deski może również złagodzić niewielki ból pleców, szczególnie w dolnej części pleców.
Aby zrobić deskę, zacznij zakrywać podłogę. Zwinąć palce u nóg i trzymać przedramiona i łokcie w jednej linii z nadgarstkami. Podnosząc się z podłogi, wepchnij się w górną część pleców i trzymaj brodę blisko szyi.
Trzymaj deskę do 30 sekund, mocno ściskając mięśnie brzucha, jakbyś miał ochotę uderzyć się w brzuch. Powinieneś także kurczyć pośladki i uda. Opuść i powtórz w razie potrzeby.

Ćwicz przez cały dzień

Regularne ćwiczenia w ciągu dnia są kluczem do łagodzenia bólu pleców. Chodzenie należy do najlepszych ćwiczeń i powinieneś dążyć do co najmniej 10 000 kroków dziennie. Jednak wszystko, co wprawia cię w ruch i oderwanie się od stóp, może pomóc w utrzymaniu silnych pleców.
Ponadto, jeśli masz pracę biurową, która wymaga siedzenia, ważne jest, aby robić częste przerwy. Wstań co najmniej raz na 30 minut i rozciągaj się.

 

Wniosek

Materac piankowy z pamięcią to prezent, który wciąż daje! Od licznych korzyści zdrowotnych po bezproblemową konserwację, materac pamięciowy jest wart każdego grosza.

Możliwość zaoferowania dopasowanego komfortu i odciążenia jest powodem, dla którego materace piankowe z pamięcią pozostają tak popularne. Udowodniono, że spokojny sen po długim dniu ma ogromne znaczenie dla zachowania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej.

Materac termoelastyczny Jowisz 28cm

Nie wszystkie materace się równe

Badania naukowe wykazały, że materace ze strefowym systemem nośnym lepiej wyrównują kręgosłup niż materace niestrefowe.
Dlaczego to jest ważne? Bóle w dolnej części pleców mogą być wynikiem nacisku na kręgosłup z codziennego życia. Większość dni spędzamy w pozycji siedzącej lub stojącej w pozycji pionowej, co powoduje obciążenie krążków międzykręgowych. Strefowe wsparcie wokół bioder i ramion pozwala kręgosłupa odpoczywać, regenerować się i nawadniać pod koniec dnia.

Zobacz materac lateksowy 30cm

Zobacz materac visco memory 28cm

Właśnie dlatego materac, na którym śpisz, jest tak ważny dla zdrowia kręgosłupa.

Rodzaj materaca

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rodzajów i materiałów. Każdy styl ma swoje mocne i słabe strony, jeśli chodzi o osoby z nadwagą. W tej części omówimy główne typy materacy do łóżek (pianka pamięciowa, lateks) oraz sposób, w jaki mogą one wpływać na ciężkie podkłady.

Memory Foam, pianka pamięciowa, czyli Visco Memory

Według wielu pianka pamięciowa jest jednym z najlepszych rodzajów materaców do łóżek. Czemu?

Materace piankowe, zarówno na twardej, jak i miękkiej stronie, wykonują świetną robotę przy wyrównywaniu punktów nacisku. Jedną z największych dolegliwości, jakie mają osoby otyłe, jest to, że niektóre obszary ich ciała są ranne (tj. Ich plecy lub biodra). Pianka pamięciowa to fantastyczna praca polegająca na zapewnieniu wieczornego wsparcia dla komfortu ciała.

Pomimo licznych zalet, ten styl materaca może powodować, że ludzie czują się zbyt za gorąco z powodu braku oddychalności materiału. Nie martw się, na rynku dostępnych jest kilka świetnych opcji chłodzenia pianką.

Materac ortopedyczny Visco Memory Jowisz Premium 28cmmaterac piankowy 160x200

Nasze polecane materace visco memory

Lateks

Dla osób z nadwagą materace lateksowe są również solidną opcją. Lateks wydaje się być o wiele lepszy w utrzymaniu chłodu, w przeciwieństwie do większości tradycyjnych piankowych łóżkowych opcji. Powiedziawszy to, będziesz miał inne odczucia niż omówiliśmy powyżej.

materac ortopedyczny na ból kręgosłupaNasze polecane materace lateksowe

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Materace do łóżka

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

to odpowiedź jest w tym artykule

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

 

Materac ortopedyczny dla osób z bólem kręgosłupa

Korzyści ze stosowania materaca ortopedycznego

Najlepszy materac dla osoby z alergią

Zalety spania na materacu lateksowym

W jaki sposób zadbać o zdrowy kręgosłup nawet w czasie snu

Jaki wybrać materac do łóżka? Czym się kierować?

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button