Masz stres związany z COVID-19? Porady dla lepszego snu

Masz stres związany z COVID-19? Porady dla lepszego snu

Stres i niepokój mogą utrudniać zasypianie każdej nocy.
Regularne zapewnianie odpowiedniej jakości snu jest ważnym składnikiem zdrowia fizycznego i psychicznego.
Niedobór snu może zmniejszyć układ odpornościowy i zwiększyć stan zapalny w ciele, czyniąc cię bardziej podatnym na choroby.
Wszystkie dane i statystyki oparte są na publicznie dostępnych danych w momencie publikacji.

Dobry sen jest najważniejszy dla zdrowia twojego mózgu i ciała.

Jednak w miarę rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19, zasiewu lęku i niepokoju, uzyskanie dobrej jakości snu prawdopodobnie nie jest tak łatwe, jak kiedyś.

A dobry sen jest teraz ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.

„Wiemy, że sen jest bezpośrednio związany z odpornością pod względem reakcji fizjologicznej w naszym ciele: jeśli nie śpimy, możemy zmniejszyć nasz układ odpornościowy, możemy zwiększyć stan zapalny w ciele, co, jak wiemy, może prowadzić do większej narażone na różne wirusy lub cokolwiek, co może znajdować się w naszym środowisku ”.

Jakość snu odgrywa bezpośrednią rolę w zdolności organizmu do zapewnienia bezpieczeństwa przed nowatorskim koronawirusem.

Tak więc oprócz wszystkich zalecanych zachowań higienicznych, aby odeprzeć chorobę, takich jak mycie rąk i dystans społeczny, weź pod uwagę własne zdrowie snu jako inny sposób na ochronę.

Oto kilka pomocnych wskazówek, które pomogą Ci się zrelaksować i dobrze spać, nawet w tych stresujących i niepewnych czasach.

Utrzymuj regularną rutynę

Wiele osób całkowicie zmieniło swoje codzienne życie w wyniku tej pandemii. Niektóre zostały zwolnione. Niektórzy przystosowują się do pracy w domu. Inni żonglują teraz pracą i rodziną, kiedy opiekują się dziećmi, które są poza szkołą przez resztę roku szkolnego.

Bez względu na to, jak wpłynęło to na twoje życie, niezwykle ważne jest zachowanie regularnej rutyny w celu zapewnienia dobrego snu.

„To właściwie czas, kiedy musimy pamiętać i pamiętać o tym, jak żyjemy w zupełnie inny sposób. Musimy więc trzymać nasze życie tak blisko naszej rutyny, jak to możliwe ”.

„Jeśli pracujesz w domu, wstań w tym samym czasie i ubierz się. Możesz po prostu iść do następnego pokoju lub pracować z sypialni, ale po prostu mieć to samo poczucie rutyny i normalności, które pomogą ci poczuć się mniej zakłóconym ”- powiedziała.

Nie drzem nadmiernie

Jeśli z powodu pandemii znalazłeś się w sytuacji poddania się kwarantannie lub pracy w domu, sypialnia lub kanapa mogą zachęcać – trochę za często.

Dodając do tego, jak ważne jest ustalenie rutyny dla siebie, upewnij się, że nie drzemiesz nadmiernie, ponieważ może to nawet sprawić, że będziesz spać w ciągu dnia.
Zamiast drzemać, użyj tej zdrowej rutyny, aby wstać wcześnie i zacząć robić rzeczy.

Ogranicz ekspozycję na niebieskie światło przed snem

Internet okazał się nieocenionym narzędziem komunikacji i rozrywki w czasach, gdy ludzie na całym świecie zostali zobowiązani do poddania się kwarantannie lub schronienia.
Jednak gapienie się w ekran przez cały dzień nie jest pomocne, gdy próbujesz zasnąć.

„Zalecamy, aby w ciągu godziny przed snem ta osoba próbowała odłączyć się od zasilania i nie oglądać telewizji, nie rozmawiać przez telefon i na pewno nie oglądać niczego, co mogłoby wywoływać niepokój”.

Zamiast tego zaleca zajęcia takie jak czytanie książki lub słuchanie muzyki jako środka rozrywkowego przed snem.

Unikaj picia nadmiernego alkoholu

„Możemy się czuć, jakbyśmy pili, poczulibyśmy się lepiej w tej chwili i poczulibyśmy się, jakbyśmy zemdlali, w rzeczywistości nie dostaniemy dobrego, spokojnego snu”. „To nie będzie spokojny sen, w którym budzisz się i czujesz, że możesz wziąć dzień.”

Alkohol również nie jest zdrowym mechanizmem radzenia sobie ze stresem i lękiem. Podwójne uderzenie alkoholem i słaby sen mogą mieć realny wpływ na osłabienie układu odpornościowego.

 

 

Materac MIZAR klasyczny

Materac KASTOR kokosowy

 

Materac AGENA lateksowy

 

Materac HAMAL Visco pianka z pamięcią

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Materace do łóżka

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button