Wybór najlepszego materaca na ból pleców

Wybór najlepszego materaca na ból pleców

Istnieje kilka różnych rodzajów bólu pleców.

Ból może wpływać na górną lub dolną część pleców, chociaż ból dolnej części pleców jest częstszy. Może wahać się od tępego, uporczywego bólu do nagłego przeszywającego bólu.

Ból może pojawić się nagle i trwać zaledwie kilka dni (zwany bólem ostrym) lub miesiące (ból przewlekły). Może być obecny cały czas lub może przychodzić i odchodzić. Ból pleców może być spowodowany problemami z mięśniami, nerwami, kościami, stawami lub innymi strukturami kręgosłupa.

Najlepszy materac do łagodzenia bólu pleców zależy od tego, kto na nim śpi. Mimo to istnieją pewne cechy, które zapewniają odpowiednie podparcie kręgosłupa, na które każdy powinien zwracać uwagę, bez względu na typ ciała, pozycję snu lub preferencje dotyczące komfortu.

Materac kieszeniowy Primus 32cm

Reakcja materaca

Cecha charakterystyczna materaca podtrzymującego, to jak dobrze materac dopasowuje się do ruchu ciała. Jeśli materac nie reaguje, podczas przesuwania utknie w jednej pozycji, co może spowodować sztywność i ból rano. Zarówno materace hybrydowe, jak i sprężynowe mają tendencję do szybkiego reagowania, a ostatnie postępy w technologii pianek z pamięcią przyniosły szerszy zakres opcji na stole.

Trwałość materaca

Inwestowanie w nowy materac to ważna decyzja i ważne jest, aby znaleźć taki, który będzie dla Ciebie odpowiedni. Ale nie zapomnij również o trwałości. Materace niskiej jakości mogą zacząć się zwiotczać już po kilku latach użytkowania, co po raz kolejny naraża cię na ból pleców. Materace z naszej listy są wzmocnione gwarancjami i recenzjami klientów, aby upewnić się, że twój wybór będzie trwały.

Twardość materaca

Wytrzymałość i preferowana pozycja do spania idą w parze przy wyborze najlepszego materaca na ból pleców. Podczas gdy materace o średniej twardości są idealne do podkładów kombinowanych i podkładów pleców, podkłady boczne powinny wybrać miękki materac. Śpiące żołądki potrzebują najsilniejszego wsparcia, aby utrzymać kręgosłup w jednej linii. Uwzględnienie pozycji snu jest ważnym krokiem w łagodzeniu bólu pleców, ponieważ różne rozkłady masy drastycznie wpłyną na rodzaj potrzebnego wsparcia.

Materac termoelastyczny Jowisz 28cm

Ponieważ ludzki kręgosłup nie jest tak naprawdę zaprojektowany do współczesnego życia (które zwykle obejmuje dużo siedzenia i niewiele ćwiczeń), każdy może paść ofiarą urazu kręgosłupa.

Ból pleców odczuwa się jednakowo u mężczyzn i kobiet, chociaż z wiekiem staje się on bardziej powszechny. Może wystąpić w każdym wieku, ale jest rzadki przed okresem dojrzewania i najczęściej występuje w wieku od 30 do 50 lat. Ryzyko bólu pleców związanego ze zwyrodnieniem kręgosłupa i osteoporozą wzrasta z wiekiem.
Jeśli masz ból pleców, będziesz wiedzieć. Naprawdę nie jest to kwestia wiedzy „jeśli”, ale wiedza „dlaczego”.

W przypadku niewyjaśnionego bólu pleców należy skonsultować się z lekarzem w celu uzyskania porady.

Istnieją kroki, które możesz podjąć, aby zmniejszyć liczbę ofiar, jakie dzisiejszy styl życia ma na plecach.

Dbaj o kondycję: gdy mięśnie pleców i brzucha są silne, zmniejsza to ryzyko wystąpienia kilku rodzajów bólu pleców.

Nie pal: palenie zwiększa ryzyko bólu pleców, a także opóźnia powrót do zdrowia, jeśli nastąpi uraz pleców.

Utrzymuj zdrową wagę: oprócz silnych mięśni, przenoszenie mniejszej wagi, zwłaszcza brzucha, zmniejsza obciążenie mięśni pleców.

Utrzymuj prawidłową postawę: stojąc w neutralnej pozycji miednicy (nie przechylonej), siedząc z podparciem pleców oraz kolanami i biodrami na tym samym poziomie, a podnoszenie nogami bez skręcania może wszystko zmniejszyć ryzyko obrażeń pleców.

Łóżko tapicerowane z pojemnikiem Luna

Dowiedz się o ergonomii: zwłaszcza jeśli pracujesz w trudnej fizycznie pracy, stosowanie zasad ergonomii (projektowanie mebli i narzędzi, które odpowiadają naturalnym konturom ciała) może znacznie zmniejszyć ryzyko obrażeń kręgosłupa i pomóc w utrzymaniu zdrowych pleców. Istnieją również urządzenia pomocnicze, które mogą pomóc w utrzymaniu prawidłowej postawy oraz inne urządzenia, które zachęcają do prawidłowego ergonomicznego ruchu.

Materac MIZAR klasyczny

Materac KASTOR kokosowy

 

Materac AGENA lateksowy

 

Materac HAMAL Visco pianka z pamięcią

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Materace do łóżka

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

Łóżko 180x200cm do sypialni z materacem

Łóżko z materacem 160x200cm

Łóżko do sypialni z materacem 140x200cm

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button