Dlaczego dobry sen jest ważny

Dlaczego dobry sen jest ważny

Dobry sen jest niezwykle ważny dla twojego zdrowia.
W rzeczywistości jest to tak samo ważne, jak zdrowe odżywianie i ćwiczenia.
Niestety, wiele rzeczy może zakłócać naturalne wzorce snu.
Ludzie śpią teraz mniej niż w przeszłości, a jakość snu również spadła.

Słaby sen jest związany z większą masą ciała

Słaby sen jest silnie powiązany z przyrostem masy ciała.
Ludzie o krótkim czasie snu zwykle ważą znacznie więcej niż ci, którzy śpią dobrze
Krótki czas snu wiąże się ze zwiększonym ryzykiem przyrostu masy ciała i otyłości zarówno u dzieci, jak i dorosłych.

Dobrzy śpiący zwykle jedzą mniej kalorii

Badania pokazują, że osoby pozbawione snu mają większy apetyt i zwykle jedzą więcej kalorii.
Niedobór snu zakłóca codzienne wahania hormonów apetytu i uważa się, że powoduje słabą regulację apetytu.
Słaby sen wpływa na hormony regulujące apetyt. Ci, którzy śpią dobrze, zwykle jedzą mniej kalorii niż ci, którzy tego nie robią.

Dobry sen może poprawić koncentrację i wydajność

Sen jest ważny dla różnych aspektów funkcjonowania mózgu.
Dotyczy to poznania, koncentracji, produktywności i wydajności
Dobry sen może zmaksymalizować umiejętności rozwiązywania problemów i poprawić pamięć. Wykazano, że słaby sen zaburza funkcjonowanie mózgu.

Dobry sen może zmaksymalizować wyniki sportowe

Wykazano, że sen poprawia wyniki sportowe.
W badaniu dotyczącym koszykarzy wykazano, że dłuższy sen znacząco poprawia szybkość, dokładność, czas reakcji i samopoczucie psychiczne
Wykazano, że dłuższy sen poprawia wiele aspektów wydajności sportowej i fizycznej.

Mniej śpiący mają większe ryzyko chorób serca i udaru mózgu

Jakość i czas snu mogą mieć znaczący wpływ na wiele czynników ryzyka dla zdrowia.
Są to czynniki uważane za powodujące choroby przewlekłe, w tym choroby serca.
Spanie poniżej 7–8 godzin na dobę wiąże się ze zwiększonym ryzykiem chorób serca i udaru mózgu.

Sen wpływa na metabolizm glukozy i ryzyko cukrzycy typu 2

Eksperymentalne ograniczenie snu wpływa na poziom cukru we krwi i zmniejsza wrażliwość na insulinę
Niedobór snu może powodować stan przedcukrzycowy u zdrowych dorosłych w ciągu zaledwie 6 dni. Wiele badań wykazuje silny związek między krótkim czasem snu a cukrzycą typu 2.

Słaby sen jest związany z depresją

Problemy ze zdrowiem psychicznym, takie jak depresja, są silnie powiązane ze słabą jakością snu i zaburzeniami snu.
Słabe wzorce snu są silnie związane z depresją, szczególnie u osób z zaburzeniami snu.

Sen poprawia funkcje odpornościowe

Wykazano, że nawet niewielka utrata snu zaburza funkcje odpornościowe
Dostanie co najmniej 8 godzin snu może poprawić funkcję odpornościową i pomóc w walce z przeziębieniem.

Słaby sen jest związany ze zwiększonym stanem zapalnym

Sen może mieć duży wpływ na stan zapalny w twoim ciele.
W rzeczywistości wiadomo, że utrata snu aktywuje niepożądane markery stanu zapalnego i uszkodzenia komórek.
Sen wpływa na reakcje zapalne twojego organizmu. Słaby sen jest związany z zapalnymi chorobami jelit i może zwiększać ryzyko nawrotu choroby.

Sen wpływa na emocje i interakcje społeczne

Utrata snu zmniejsza twoją zdolność do interakcji społecznych.
Niedobór snu może zmniejszyć twoje umiejętności społeczne i zdolność rozpoznawania ludzkich emocji.

 

Rodzaj materaca

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rodzajów i materiałów. Każdy styl ma swoje mocne i słabe strony, jeśli chodzi o osoby z nadwagą. W tej części omówimy główne typy materacy do łóżek (pianka pamięciowa, lateks) oraz sposób, w jaki mogą one wpływać na ciężkie podkłady.

Memory Foam, pianka pamięciowa, czyli Visco Memory

Według wielu pianka pamięciowa jest jednym z najlepszych rodzajów materaców do łóżek. Czemu?

Materace piankowe, zarówno na twardej, jak i miękkiej stronie, wykonują świetną robotę przy wyrównywaniu punktów nacisku. Jedną z największych dolegliwości, jakie mają osoby otyłe, jest to, że niektóre obszary ich ciała są ranne (tj. Ich plecy lub biodra). Pianka pamięciowa to fantastyczna praca polegająca na zapewnieniu wieczornego wsparcia dla komfortu ciała.

Pomimo licznych zalet, ten styl materaca może powodować, że ludzie czują się zbyt za gorąco z powodu braku oddychalności materiału. Nie martw się, na rynku dostępnych jest kilka świetnych opcji chłodzenia pianką.

Materac ortopedyczny Visco Memory Jowisz Premium 28cmmaterac piankowy 160x200

Nasze polecane materace visco memory

Lateks

Dla osób z nadwagą materace lateksowe są również solidną opcją. Lateks wydaje się być o wiele lepszy w utrzymaniu chłodu, w przeciwieństwie do większości tradycyjnych piankowych łóżkowych opcji. Powiedziawszy to, będziesz miał inne odczucia niż omówiliśmy powyżej.

materac ortopedyczny na ból kręgosłupaNasze polecane materace lateksowe

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Materace do łóżka

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

to odpowiedź jest w tym artykule

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

Zobacz polecane materace

Materac klasyczny kieszeniowo sprężynowy – link

Materac kokosowy kieszeniowo sprężynowy – link

Materac termoelastyczny – pianka z pamięcią kieszeniowo sprężynowy – link

Materac lateksowy kieszeniowo sprężynowy – link

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button