Jak lepiej spać z bólem dolnej części pleców i rwą kulszową

Jak lepiej spać z bólem dolnej części pleców i rwą kulszową

Porady i wskazówki, jak lepiej spać z bólem dolnej części pleców i rwą kulszowa. Niezależnie od tego, czy masz łagodny, sporadyczny ból, tępy lub dokuczliwy ból dolnej części pleców i nóg, te wskazówki mogą pomóc.

Użyj materaca, który nie jest zbyt miękki ani zbyt twardy

Jeśli masz rwę kulszową lub ból w dolnej części pleców, zwróć uwagę na swój materac. Sprawdź, czy jest za miękki lub za twardy. Niewłaściwy rodzaj materaca może pogorszyć twój stan.

Jeśli cierpisz na rwę kulszową lub bóle dolnej części pleców, powierzchnia, na której powinieneś spać, musi zapewniać odpowiednią poduszkę i wsparcie. Powinien dopasować się do twojego ciała, bez nadmiernego ugięcia. Powinien również ograniczać nacisk na ramiona, biodra i inne kościste wypukłości.

Materac kieszeniowy Primus 32cm

Jeśli Twój materac lub łóżko są zbyt miękkie:

• Twoje ciało dostosuje się do krzywych obwisłych obszarów
• Gdy ciało podąża za krzywizną zwisającego materaca, normalna krzywizna kręgosłupa ulegnie zmianie
• Kręgosłup nie będzie właściwie ustawiony
• Niewspółosiowość kręgosłupa może powodować większy nacisk lub podrażnienie nerwów rdzeniowych
• Ograniczone będą ruchy i drenaż wilgoci, jeśli ciało nadmiernie zarysuje się, co może prowadzić do zwiększonego dyskomfortu
• Niektóre mięśnie nie będą w stanie się dobrze rozluźnić, próbując dostosować się do dołów na łóżku
• Skończysz z obciążeniami mięśni

Jeśli Twój materac lub łóżko są zbyt twarde:

• Twój materac nie będzie dostosowany do naturalnej krzywizny kręgosłupa, niezależnie od tego, czy śpisz na boku, czy na plecach
• Twój kręgosłup zgina się w dół, powodując niezdrową lub słabą krzywiznę kręgosłupa w kształcie litery S, ponieważ ramiona mają szerszy obszar niż obwód talii
• Grawitacja może ciągnąć kręgosłup lędźwiowy bardziej w dół
• Materac nie będzie w stanie zapewnić wystarczającej elastyczności, aby utrzymać wyrównanie kręgosłupa
• Twoje kościste wypukłości zostaną poddane większemu naciskowi, co może powodować większy dyskomfort i ból
• Niektóre mięśnie twojego ciała nie będą w stanie całkowicie się zrelaksować
• Twoje ciało nie będzie w stanie całkowicie się zregenerować

Łóżko tapicerowane z pojemnikiem Luna

Uważaj na swoją pozycję do spania

Jednym ze sposobów łagodzenia bólu pleców lub rwy kulszowej jest świadomość najlepszych pozycji do spania. Poniższa lista zawiera wskazówki dla różnych rodzajów podkładów uśmierzających ból dolnej części pleców lub rwy kulszowej:

Jeśli śpisz na boku, możesz spróbować spać po lewej lub prawej stronie w zwiniętej pozycji płodowej. Kiedy mówimy o pozycji płodowej, twoje ciało zakłada, że ​​płód śpi w macicy. Aby to zrobić, połóż się po obu stronach i oprzyj kolana w kierunku klatki piersiowej. Następnie delikatnie przesuń tułów w kierunku kolan.
Ta pozycja pomaga, ponieważ zwijanie tułowia i chowanie kolan w pobliżu klatki piersiowej pomaga zwolnić przestrzeń między kośćmi kręgowymi.

A jak to pomaga? Cóż, nerwy się nie ściskają, a jeśli masz rwę kulszową, mniejszy nacisk na nerw kulszowy oznacza mniej bólu lub wcale go nie odczuwasz.

Być może słyszałeś, że spanie na brzuchu (twarzą w dół) nie jest dobre na ból pleców. Ale nie musisz zmuszać się do spania w innej pozycji.
Jeśli uważasz, że spanie na brzuchu jest bardziej relaksujące, po prostu upewnij się, że nie ma nacisku ani stresu na żadnej części ciała. Aby to zrobić, połóż małą poduszkę pod podbrzuszem i miednicą, aby nie naciskać dolnej części pleców.

W zależności od tego, jak ułożysz głowę, możesz zdecydować się na poduszkę pod głową. Jeśli masz specjalne poduszki na szyję, pamiętaj, aby zachować naturalne wyrównanie kręgosłupa szyjnego (kości kręgosłupa w okolicy szyi).

Jeśli jesteś jedną z tych osób, które uwielbiają spać na plecach, upewnij się, że masz jedną lub dwie małe poduszki lub ręcznik. Użyj jednej poduszki pod kolana i utrzymuj neutralną pozycję kręgosłupa. Utrzyma normalne wyrównanie i skrzywienie kręgosłupa.
Jeśli masz kolejną małą poduszkę, połóż ją pod kolanami, aby uzyskać dodatkowe wsparcie. Jeśli nie masz dodatkowej małej poduszki na kolana, weź mały ręcznik i zwiń go. Następnie użyj go zamiast małej poduszki.

Jak to pomaga? To proste. Kiedy śpisz leżąc na plecach z poduszkami lub podporami na ręczniki, ciężar ciała rozkłada się równomiernie.

Właściwy rozkład masy zmniejsza obciążenie punktów nacisku twojego ciała.
Będziesz także mógł uzyskać lepsze ustawienie ciała.
Bez względu na to, jaką pozycję do spania lubisz bardziej, pamiętaj, że kluczem jest wyrównanie. Zmniejszenie odstępu między łóżkiem a ciałem zmniejsza obciążenie pleców i stresu, co może przyczyniać się do rozwoju bólu.

Materac MIZAR klasyczny

Materac KASTOR kokosowy

 

Materac AGENA lateksowy

 

Materac HAMAL Visco pianka z pamięcią

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Materace do łóżka

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

Łóżko 180x200cm do sypialni z materacem

Łóżko z materacem 160x200cm

Łóżko do sypialni z materacem 140x200cm

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button