Spanie z bólem szyi

Spanie z bólem szyi

Ból szyi może być spowodowany różnymi czynnikami, które mogą obejmować urazy stawów lub tkanek miękkich, zapalenie stawów, zwykłe nadwyrężenia, a nawet bóle głowy. Bez względu na pierwotną przyczynę, twoje wsparcie, aby pomóc złagodzić dyskomfort, ma kluczowe znaczenie dla leczenia, podobnie jak reszta, którą otrzymujesz, aby pomóc w tym procesie.
Szybkie porady dotyczące snu

Spać na plecach lub boku, aby zapewnić prawidłowe ustawienie kręgosłupa
Lekko unieś dolne nogi, przechylając się pod kolanami
Pamiętaj, aby użyć poduszki podtrzymującej
Unikaj spania na brzuchu
Upewnij się, że powierzchnia do spania jest odpowiednia do pozycji do spania
Wybierz odpowiednią poduszkę zarówno dla swojej pozycji do spania, jak i objawów bólu
Rozważ pomoc w podtrzymaniu szyjki macicy w celu uzyskania odpowiedniej postawy i wsparcia

Materac termoelastyczny Jowisz 28cm Materac z lateksem Venus

Co powoduje ból szyi?

W większości przypadków ból szyi nie jest poważny i ustępuje samoistnie po kilku dniach. Podczas pracy przy komputerze, siedzenia przy biurku, a nawet nauki, łatwo jest nadwyrężać szyję i odczuwać ból szyi związany z postawą. A może szyja stała się obolała lub skurczona podczas snu w złej pozycji, co zmusza Cię do prób złagodzenia bólu i sztywności szyi w ciągu dnia.

Inne przyczyny mogą otaczać uszkodzenia kręgów w wyniku wypadków, a nawet zapalenie tkanek miękkich z powodu urazu lub siniaków. Zapalenie stawów, bolesne zapalenie stawów, może również osadzić się w stawach szyjnych. Może wystąpić ucisk nerwów lub przepuklina dysków, które również mogą powodować przewlekłe problemy z bólem. Niektóre z tych problemów mogą być bardziej długotrwałe, a nawet powodować przewlekły, powtarzający się ból, dlatego wszystkie te problemy należy leczyć we współpracy z lekarzem. Nie musisz jednak polegać wyłącznie na swoim lekarzu, jeśli chodzi o uśmierzanie bólu; jest wiele rzeczy, które możesz włączyć do swojego stylu życia, aby żyć wygodniej.
Niestety ból szyi najbardziej dokucza nam wieczorami, kiedy walczymy o znalezienie wygodnej pozycji, aby odpocząć i wyleczyć się. Stały ból może być niepokojący i stresujący, powodując uczucie wyczerpania i wyczerpania, więc dobry sen jest najważniejszy dla powrotu do zdrowia. A jeśli nie możesz poczuć się komfortowo z powodu bólu szyi, może to jeszcze bardziej nasilić objawy i spowodować, że będziesz cierpieć dłużej.
Czasami możesz budzić się ze snu z bólem szyi bez wyraźnego powodu. Często jest to spowodowane złymi wyborami z Twojej strony, dotyczącymi tego, jaki rodzaj poduszki wybierzesz i jak ustawiasz się podczas snu. Rzadko zdarza się, że nocny ból szyi, z którym się budzisz, ma jakiekolwiek długotrwałe skutki i może łatwo zakończyć się zmianą własnych nawyków, jak wymieniono powyżej. Jeśli jednak problem będzie się powtarzał, możesz porozmawiać z lekarzem, aby wykluczyć jakiekolwiek chroniczne, podstawowe problemy.

Na szczęście ból szyi jest dość powszechną dolegliwością. Istnieje wiele rozwiązań, które pomagają wyrównać szyję w ciągu dnia i zapewniają dobrą pozycję do spania w przypadku bólu szyi każdej nocy.

Przerwany sen nie tylko sprawia, że ​​czujemy się zmęczeni, ale także wpływa na ogólny stan zdrowia i spowalnia proces gojenia organizmu. Kiedy śpimy każdej nocy, nasz oddech zwalnia, temperatura naszego ciała spada, a nasz mózg wchodzi w serię faz snu, które wspomagają funkcje poznawcze i podejmowanie decyzji. Jest to również okres, w którym mięśnie i kości goją się i rosną, a tkanki odmładzają się. Oczywiście przerwa w tym procesie może poważnie wpłynąć na Twoje codzienne transakcje, a także powstrzymać Cię przed wyzdrowieniem z bólu, którego doświadczasz.

Ból szyi często wydaje się być najbardziej problematyczny i nasilający w nocy, a także wtedy, gdy można go jeszcze bardziej nadwyrężać przez długi okres bezczynności; postaraj się znaleźć sposoby, które pomogą podeprzeć szyję i zapewnij wygodną pozycję do spania.

Wybór materaca ostatecznie wspiera twoją pozycję do spania i powinien być ważną częścią ogólnego podejścia do bólu szyi. Śpiący na plecach i brzuchu potrzebują mocniejszej powierzchni, aby cięższe części ciała nie uciskały obszarów materaca, powodując obciążenie kręgosłupa. Osoby śpiące na boku potrzebują materaca, który jest nieco bardziej przytulny lub miękki, aby umożliwić podparcie pleców, ale także zakrzywiony wzdłuż ramion i bioder.

Oczywiście istnieje wiele produktów nasennych, które są lepsze niż inne w zmniejszaniu bólu szyi i / lub pleców. W rzeczywistości wiele z nich koncentruje się szczególnie na bólu postawy i szyi. Poduszki mogą i będą powodować ból szyi, jeśli nie zostaną wybrane z myślą o Twoim komforcie. Ponieważ nie są to produkty w jednym rozmiarze, jak błędnie zakłada wielu konsumentów, należy poświęcić trochę czasu na zbadanie, które opcje najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom.

Niezależnie od pozycji do spania, staraj się trzymać uszy, ramiona i biodra w jednej linii:

Jeśli śpisz na plecach, mała poduszka pod kolanami zmniejszy obciążenie kręgosłupa i wzmocni naturalną krzywiznę dolnej części pleców. Poduszka na głowę powinna podpierać głowę, naturalny łuk szyi i ramiona.
Spanie na brzuchu może powodować stres w plecach, ponieważ kręgosłup może być przesunięty. Umieszczenie płaskiej poduszki pod brzuchem i okolicą miednicy może pomóc w utrzymaniu kręgosłupa w lepszym ułożeniu. Jeśli śpisz na brzuchu, poduszka na głowę powinna być płaska lub spać bez poduszki.
Jeśli śpisz na boku, mocna poduszka między kolanami zapobiegnie wyrwaniu kręgosłupa w górnej części nogi i zmniejszy nacisk na biodra i dolną część pleców. Lekko podciągnij kolana w kierunku klatki piersiowej. Poduszka na głowę powinna utrzymywać prosty kręgosłup. Zwinięty ręcznik lub mała poduszka pod talią mogą również pomóc w utrzymaniu kręgosłupa.
Wsuń poduszki w szczeliny między ciałem a materacem.
Obracając się w łóżku, nie skręcaj ani nie zginaj w talii. Zamiast tego poruszaj całym ciałem jako jedną jednostkę. Trzymaj brzuch wciągnięty i napięty, a podczas zwijania ugnij kolana w kierunku klatki piersiowej.
Trzymaj uszy, ramiona i biodra w jednej linii podczas obracania się, a także podczas snu.

Wybór materaca

Istnieje niewiele badań naukowych na temat tego, który materac jest najlepszy na ból pleców lub do utrzymania zdrowego pleców. Materac, który jest dla Ciebie odpowiedni, pozwala obudzić się wypoczętym i wolnym od bólu lub obolałości. Jeśli nie masz schorzenia, które mogą wymagać określonego rodzaju materaca, powinieneś wybrać materac, który zapewnia wsparcie dla naturalnych krzywizn kręgosłupa i jest wygodny.
Jeśli śpisz z partnerem, powinieneś mieć wystarczająco dużo miejsca, aby zająć wygodną pozycję do spania. Rozważ wymianę materaca co 6 do 8 lat. Jeśli masz problem z plecami, poproś swojego lekarza lub fizjoterapeutę o poradę, jaki rodzaj materaca byłby dla Ciebie najlepszy.

Materac 160x200 klasyczny Materac 160x200 kokosowy
Materac 160x200 visco pianka z pamięcią Materac 160x200 lateksowy

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Materace do łóżka

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

Łóżko 180x200cm do sypialni z materacem

Łóżko z materacem 160x200cm

Łóżko do sypialni z materacem 140x200cm

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button