Mity o bólu pleców

Mity o bólu pleców

Mit: Zawsze siadaj prosto

Zbyt długie i nieruchome siedzenie przez długi czas może również obciążać kręgosłup. Kilka razy dziennie rób sobie przerwy: oprzyj się na krześle, opierając stopy na podłodze i lekko zakrzywione plecy. Jeszcze lepiej: spróbuj stać przez część dnia, być może podczas rozmowy telefonicznej lub czytania.

Mit: Nie podnoś ciężkich rzeczy

Niekoniecznie to, ile podnosisz, tak to robisz. Wejdź bezpośrednio przed obiekt. Kucnij blisko niego, prostymi plecami i głową do góry. Stań, używając nóg, aby podnieść ładunek, a rąk, aby trzymać go blisko środka. Nie skręcaj ani nie zginaj ciała, ponieważ możesz zranić kręgosłup. (Oczywiście nie powinieneś zbierać niczego, co mogłoby być dla ciebie zbyt ciężkie).

Mit: Odpoczynek w łóżku jest najlepszym lekarstwem

Tak, odpoczynek może pomóc w ostatnim urazie lub nadwyrężeniu, które powoduje ból pleców. Ale dzień lub dwa w łóżku może pogorszyć sytuację.

Mit: Ból jest spowodowany urazem

Zwyrodnienie dysku, choroby, infekcje, a nawet choroby dziedziczne mogą również powodować ból pleców.

Fakt: Więcej kilogramów, więcej bólu

Utrzymanie formy pomaga zapobiegać bólowi pleców. Jak można się domyślać, dodatkowe kilogramy obciążą twoje plecy. Ból pleców jest najczęstszy wśród osób, które są w złej formie, szczególnie weekendowi wojownicy, którzy mocno się pchają po całym tygodniu siedzenia.

Mit: Chudy oznacza bezbolesny

Każdy może odzyskać ból pleców. Ludzie, którzy są zbyt szczupli, na przykład osoby z zaburzeniami odżywiania, takimi jak anoreksja, mogą mieć utratę kości. Bardziej prawdopodobne jest, że zostaną złamane kości i zmiażdżone kręgi.

Mit: Ćwiczenia są złe dla bólu pleców

Ten mit jest duży. Regularne ćwiczenia zapobiegają bólowi pleców. Lekarze mogą zalecać ćwiczenia osobom, które niedawno zraniły dolną część pleców. Zazwyczaj zaczynają się od delikatnych ruchów i stopniowo zwiększają intensywność. Gdy natychmiastowy ból ustąpi, plan ćwiczeń może powstrzymać go przed powrotem.

Fakt: Akupunktura może złagodzić ból

Akupunktura, joga, progresywny relaks i terapia poznawczo-behawioralna mogą pomóc, gdy nie odczujesz ulgi od standardowej samoopieki.

Materac MIZAR klasyczny

Materac KASTOR kokosowy

 

Materac AGENA lateksowy

 

Materac HAMAL Visco pianka z pamięcią

Zobacz materac ortopedyczny lateksowy 30cm

Zobacz materac ortopedyczny visco memory 28cm

NAP-KOMFORT
ul. Katowicka 12, 46-200 Kluczbork
NIP: 751 167 88 82, REGON: 161602151
Telefon: +48 662 070 168
biuro@napkomfort.pl

Materace do łóżka

Jeśli zadajesz sobie czasem takie pytania:

  • jaki materac na ból kręgosłupa?
  • jaki materac na bolący kręgosłup?
  • jaki materac na ból kręgosłupa lędźwiowego?
  • jaki materac na chory kręgosłup lędźwiowy?
  • jaki materac na krzywy kręgosłup?
  • jaki kupić materac na kręgosłup?
  • jaki jest dobry materac na ból kręgosłupa?
  • jaki wybrać materac ortopedyczny na kręgosłup?
  • jaki wybrać materac na chory kręgosłup?

Łóżko 180x200cm do sypialni z materacem

Łóżko z materacem 160x200cm

Łóżko do sypialni z materacem 140x200cm

Share this post


You've just added this product to the cart:

Call Now Button